Mama pracująca przy komputerze z małym dzieckiem na kolanach
fot.unsplash.com

Super profesjonalista, super mama, super kochanka… wszyscy jesteśmy zobowiązani do bycia najlepszymi w każdej z ról, które podejmujemy każdego dnia. Jak rozwiązać niemożliwe równanie? Poznaj mądre rady, które pomogą Ci zachować równowagę życiową mamy.

Słono płacimy, zmęczeniem i stresem psychicznym, za nasze pragnienie być zarówno super profesjonalistą, jak i super mamą. Zbyt wymagające dla siebie kobiety, wywierają na siebie dużą presję, chcąc „występować” na wszystkich polach. W codziennym życiu, pełnym obowiązków i ograniczeń czasowych, jak możesz trochę zmniejszyć presję? Jak zachować zen i równowagę? Oto nasze 10 rad:

Nie czuj się winna

Kiedy jesteś na spotkaniu, czujesz się winna, że nie jesteś ze swoimi dziećmi. Kiedy jesteś ze swoimi dziećmi, czujesz się winny, że nie przygotowałeś się dostatecznie do spotkania. Stop! Tym, co pozwala ci uciec od poczucia winy, jest wzięcie pełnej odpowiedzialności za swoje wybory. Jeśli pracujesz, to dlatego, że ci się podoba, musisz istnieć poza rodziną, chcesz zachować niezależność finansową lub ważne jest, aby zrównoważyć budżet rodzinny. Niezależnie od powodów, są dobre. Określ jasne zasady w stosunku do swoich dzieci. Im szybciej o coś zapytają, tym lepiej to zrozumieją

Nie musisz być doskonała

Nie możesz robić wszystkiego, a dodatkowo robić to doskonale. Odejdź od tego. Wyznacz sobie rozsądne cele. Dom w porządku i prawie czysty? Tak! Mieszkanie pokazowe? Nie? Domowy tort na urodziny? Tak! Naleśniki dla całej klasy w środku tygodnia? Nie! Musisz zaakceptować, że łączenie pracy i ycia rodzinnego wymaga pewnych poświęceń. Ustalaj priorytety i perfekcyjnie rób tylko te rzeczy, które tego wymagają. 

Mama pracująca przy komputerze z małym dzieckiem na kolanach
fot.unsplash.com

Proś o pomoc

Używaj swojego mężczyzny. Tak, tak, on to zrobi … tak długo, jak będzie robił to dobrze. Zacznij od wspólnego przygotowania tabeli: kto co robi w domu. Często jest bardzo pouczające, pozwala zmierzyć obciążenie każdego z partnerów i nierównowagę. Pomyślcie razem o nowym podziale zadań. Im bardziej jest zaangażowany w nową organizację, tym bardziej będzie ją szanował. A przede wszystkim unikaj krytykowania tego, co robi! 

Podziel się obciążeniem psychicznym ze swoim mężczyzną

W 98% przypadków komputerami rodzinnymi są kobiety. Ale pamiętanie o wszystkim, organizowanie wszystkiego, planowanie wszystkiego, nasyca pamięć roboczą i jest męczące. Aby podzielić obciążenie psychiczne, musimy również udostępnić informacje. Harmonogram zamieszczony na lodówce jest dobry… ale generalnie to kobieta go wypełnia i konsultuje. Dlaczego nie skonfigurować kalendarza Google, z którego każdy będzie mógł korzystać na telefonie komórkowym? Pozwala przekroczyć profesjonalne spotkania każdego z osobna i planowanie rodziny. Na początku każdego tygodnia sprawdzamy, co jest zaplanowane i rozkładamy zadania.

Bardzo wcześnie zaangażuj dziecko

Nawet w przypadku najdrobniejszych rzeczy, takich jak przyniesienie brudnej bielizny do kosza lub karmienie kota, bardzo szybkie zaangażowanie dzieci jest niezbędne. To kwestia stanu umysłu. Albo zainstalujemy pomysł, że w domu to mama zajmuje się wszystkim. Albo damy do zrozumienia, że ​​życie w gospodarstwie domowym jest sprawą wszystkich. Jeśli wielu z nas opiekuje się domem, oszczędzamy czas na ograniczeniach i możemy razem robić fajne rzeczy. Każdy korzysta! Jeśli nie chcesz w kółko powtarzać tych samych instrukcji, ustal reguły i wyeksponuj je w widocznym miejscu. W przypadku małych dzieci nie ma to jak tłumaczenie ich na obrazy. Zrób graficzny harmonogram.

Zorganizuj się

Sporządź listy, sporządzaj tabele, prowadź rachunki. Nie jesteś w tym dobry? Istnieje wiele aplikacji, które mogą ułatwić Ci życie. Na rynku dostępny jest szereg inteligentnych narzędzi, które pozwalają nie zapomnieć o Dniu Ojca lub deklaracji podatkowej. Aplikacje te pomagają również w stworzeniu listy zadań w gospodarstwie domowym. Wszystkie zadania do wykonania, aby dom był nienaganny, w jednym miejscu. 

Mama pracująca przy komputerze
fot.unsplash.com

Poświęć trochę czasu dla siebie

Aby złagodzić stres i nie krzyczeć na wszystkich w domu lub w biurze, nie ma to jak sport. Niesamowite w aktywności fizycznej jest to, że przywraca energię zmęczonemu ciału. Nie trzeba wstawać o 5 rano, żeby pobiegać. Po prostu wysiądź z autobusu trzy przystanki wcześniej. Czy jesteś odporny na jakikolwiek wysiłek fizyczny? Pomyśl o wszystkim, co lubiłeś robić wcześniej (czytanie, śpiewanie, rysowanie…) i wznów te czynności. Musisz naładować baterie.

Spraw sobie przyjemność

Sporządź listę wszystkiego, co Cię uszczęśliwia i co w małych dawkach możesz ponownie wprowadzić do swojego codziennego życia: kawa na tarasie, spotkanie ze znajomymi, pachnąca kąpiel. Nie okradasz nikogo, poświęcając czas dla siebie. Przeciwnie. Sprawiając sobie przyjemność, dać ją też innych.

Odetnij się 

Uważaj na smartfony, które pozwalają na dotarcie do Ciebie i dostarczenie informacji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu! Nie ma nic bardziej stresującego niż spędzenie rodzinnej kolacji z czujnym wzrokiem na ikonach na ekranie. Nie wspominając o tym, że dajesz bardzo zły przykład swoim dzieciom. Odzyskaj kontrolę. Tryb samolotowy istnieje, użyj go!

Spróbuj pracować w inny sposób

Świat pracy się zmienia. Zorganizuj swój harmonogram tak, aby mieć dodatkowe dni wolne, pracuj częściowo w domu, aby uniknąć długich i męczących czasów transportu. Wszystkie te rzeczy można omówić z firmą lub możesz spróbować się przekwalifikować. Najważniejsze to się odważyć. Inaczej pracować nie oznacza pracować gorzej!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here